طراحی و چاپ تقویم رومیزی در 6 قدم
توضیحات:
-
به نام خدا
در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم چطور می توان یک تقویم رومیزی و تبلیغاتی قابل چاپ طراحی کرد و نکته جالب ماجرا این جا است که این راه را فقط در 6 قدم به شما یاد می دهیم .
همان طور که حدس می زنید تقویم رومیزی یک روش فوق العاده تمیز و محتاطانه برای تبلیغات و ارائه یک برند تجاری به مخاطب هدف است . شاید با خود بگویید امروزه با وجود این همه راه های تبلیغات که بشریت را بمباران می کند و هر روز هم روش جدیدی ابداع می شود ، چاپ و توزیع اقلامی چون کاتالوگ ، بروشور ، سالنامه ، سررسید و غیره احمقانه و غیر جذاب باشد ؛ اما ما به شما می گوییم اگر شما یک تقویم رومیزی طراحی کنید که نتواند توجه بیننده را به خود جلب کند ، سرنوشت این برگه های چاپ شده به سطل زباله ختم می شود و تاثیر بلند مدت برای تبلیغات ندارد .
اگر قصد دارید هر روز از سال ، کسب و کار تان را به مشتری یاد آوری کنید ، باید زمان و تلاش را صرف تولید یک تقویم رومیزی کنید که مردم دوست داشته باشند آن را نگه دارند و به این ترتیب به یک روش تبلیغاتی خلاقانه ، جذاب و با قیمت مناسب رسیده اید .
اگر طراحی هوشمندانه و با ذکاوت انجام گیرد ، تقویم رومیزی می تواند به منبع درآمدی برای عکاسان ، طراحان گرافیک ، تصویرگران و حتی سازمان های خیریه تبدیل شود . شما در هیچ کدام از این کسب و کار ها نیستید ؟ اشکالی ندارد ؛ تقویم رومیزی می تواند ابزار تبلیغاتی خوبی باشد که هر روز مشتری را به یاد شما می اندازد . چاپ تقویم رومیزی یک ابزار بازاریابی و تبلیغاتی است که هزینه زیادی ندارد اما در چشم انداز بلند مدت شما تاثیر فوق العاده ای خواهد گذاشت ؛ چرا که تقویم رومیزی 365 روز روی میز آدم ها جا می گیرد . یک دسته تقویم رومیزی برای شرکای تجاری ، تامین کننده ها ، مشتریان و مشتریان هدف خود ارسال کنید و منتظر برداشت محصول باشید .
برای آن که بتوانید یک تقویم رومیزی ممتاز تولید کنید به یک نرم افزار گرافیکی ، چندین ساعت وقت آزاد و مقداری خلاقیت احتیاج دارید . بیایید قبل از چاپ تقویم رومیزی ، مستقیما برویم سراغ این ترفند بازاریابی جذاب .
قدم اول
اول از همه باید یک الگو از قالب مورد علاقه تان را دانلود کنید . اغلب مردم فراموش می کنند جای خالی مناسب برای فنر یا جایگاه اتصال تقویم بگذارند و در نهایت یک تقویم عجیب و غریب به دست می آید . مطمئنیم شما چنین چیزی نمی خواهید . البته اگر نمی خواهید از قالب های آماده استفاده کنید احتیاج پیدا می کنید که از ابتدا علم گرافیک را آموزش ببینید یا راه ساده تر این است که ریش و قیچی را به دست طراحان با تجربه و خلاق بسپارید . آن ها تمام دانش لازم برای طراحی و چاپ یک تقویم رومیزی جذاب را دارند .
قدم دوم
قالبی که دانلود کرده اید را باید مطابق با آن چه در ذهن شما است ، شخصی سازی کنید . برای این کار احتیاج دارید که بتوانید با یکی از نرم افزار های گرافیکی حرفه ای کار کنید . بهتر است از پالت رنگی کسب و کار شخصی تان استفاده کنید تا تقویم رومیزی شما قابل شناسایی باشد . فونت های مختلف را امتحان کنید و رنگ روزهایی که در کسب و کار شما از اهمیت زیادی برخوردار هستند را تغییر دهید . اگر راهنمای سبک شناسی برند دارید حتما از آن استفاده کنید و اگر ندارید بهتر است این نکته را بدانید که نباید از بیش از 5 رنگ و 2 فونت استفاده کنید تا طراحی شما بدون تناقض و ساده باشد و به قول معروف توی ذوق نزند .
معمولا طراحی های مینیمالیستی در تقویم رومیزی تنها از 4 رنگ بهره می برند و به همین دلیل بسیار حرفه ای و تمیز به نظر می رسند و بسیار درخور شان شرکت ها و کسب و کار های B2B هستند .
قدم سوم
حالا نوبت عناصر منحصر به فرد شما است ؛ یعنی لوگو ها ، شعار های شرکت یا کسب و کار شما ، تصویر کارکنان ، رویداد های ویژه و مکان های خاص شما . سررسید ، سالنامه و تقویم رومیزی ابزار تبلیغات فوق العاده قدرت مندی هستند اما باید حواس تان باشد که زیاد در آن ها تبلیغات خرج نکنید ؛ چون هیچ کس محصولات تبلیغاتی بیش از حد شلوغ و پر از تبلیغات را نمی پسندد .
می توانید از وکتور ها و شکل های آماده در طراحی تقویم رومیزی خود استفاده کنید که البته برای این کار به حداقل دانش مرتبط با نرم افزار های گرافیکی احتیاج دارید .
اگر در تیم خود یک طراح گرافیک دارید می توانید یک بازی جذاب مختص خودتان طراحی کنید . دانشگاه ورشو برای تقویم 2018 خود چنین کاری انجام داد و بسیار موفق عمل کرد ؛ آن ها یک هنرمند داشتند که امکانات دانشگاه و جاذبه های دیدنی شهر را به تصویر کشید . نتیجه کار بسیار خیره کننده بود .
قدم چهارم
از اطلاعات به عنوان چاشنی استفاده کنید . شما می توانید قسمت های سفید تقویم رومیزی را به نکات مفید مربوط به صنعت ، یادآوری رویداد های مهم ، تعطیلات یا معاملات فصلی اختصاص دهید . اگر در حوزه حسابداری فعالیت دارید یک قسمت مربوط به مهلت ارسال مدارک یا بازپرداخت مالیات در نظر بگیرید . یا می توانید از حقایق بامزه و جالب استفاده کنید تا یک حس کنجکاوی برای ورق زدن صفحه های تقویم رومیزی ایجاد شود . به چیز هایی فکر کنید که مخاطب هدف شما علاقه دارد و از مربوط ترین آن ها به کسب و کار خودتان بهره ببرید .
قدم پنجم
اکنون زمان پیکر بندی فایل طراحی شده شما است . بسیار مهم است که در این مرحله خطایی نداشته باشید . مطمئن باشید که برای ذخیره کردن طراحی خود حالت رنگی درستی را انتخاب کرده اید ؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است بعد از چاپ با رنگ هایی متفاوت از آن چه در تصویر کامپیوتر دیده اید ، مواجه شوید
قدم ششم
قبل از این که طراحی تقویم رومیزی تان را برای چاپ بفرستید به این که می خواهید تقویم شما با چه کاغذ و لمینیتی انجام شود فکر کنید . شاید چنین چیزی از نظر شما بی ربط و بی ارزش باشد اما همین نکته می تواند ورق را برای شما برگرداند . اگر در این باره چیزی نمی دانید بهتر است با یک متخصص مشورت کنید .
با در نظر گرفتن همه نکاتی که در این مقاله ذکر شد و پیروی درست از تمامی مراحل ، شما می توانید یک تقویم رومیزی بی عیب و نقص طراحی و چاپ کنید و بعد از چند روز یک سری از تقویم رومیزی که طراحی و چاپ کرده اید به دست شما می رسد که می توانید برای مشتریان خود بفرستید .
الهام بگیرید
اگر احساس می کنید خلاقیت ندارید ، اصلا نگران نباشید . ما همیشه برای کمک به شما آماده هستیم . برای این که بهترین ها را خلق کنید ، نه تنها مقاله هایی را برای شما مهیا کرده ایم تا بتوانید از آن ها کمک بگیرید و کار را پیش ببرید بلکه می توانید روی تیم طراحی ما نیز حساب کنید . ما جدید ترین ایده های طراحی و چاپ را در اختیار شما قرار می گذاریم و شما می توانید به ایده های جذاب و منحصر به فردی برای تقویم رومیزی داشته باشید .
اگر هنوز برای شما سوالی باقی مانده یا نکته ای وجود دارد که در مورد آن شک و تردید دارید ، درنگ نکنید . شما می توانید برای ما پیغام بگذارید یا با ما تماس بگیرید و جواب سوالات خود را دریافت کنید . ما از این که بتوانیم به شما کمک کنیم آثار هنری و تبلیغاتی متفاوتی تولید کنید و آن ها را به کمال برسانید .