تبلیغات چاپی هوشمندانه
توضیحات:
-
به نام خدا
شاید در طول ماهها با تعداد بیشماری از تبلیغات چاپی نظیر: چاپ کاتالوگ، تراکت، بروشور، پوستر و فلایر برخورد کنیم، ولی تنها تعداد کمی از آنها در خاطرمان باقی بماند! در واقع تبلیغات صرفا طراحی و چاپ یک ابزار نیست، بلکه یک استراتژی کسب و کار است که بایستی با خلاقیت انتخاب شده و هوشمندانه اقدام شود! به عنوان مثال، اگر می خواهید برای شرکت خود کاتالوگ طراحی کنید، باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و می خواهید کدامیک از محصولات شرکت خود را در این دفترچه درج کنید، سپس با آگاهی از این موارد به چاپ آن اقدام کنید، همچنین کیفیت چاپ هم در اولویت است و باید آن را مدنظر داشته باشید. از این رو هدفمان در این مطلب اینست که راههایی را برایتان ارائه دهیم که بتوانید با طراحی و چاپ یکی از ابزارهای تبلیغاتی به هدفتان برسید و مشتریان بیشماری را به خود اختصاص دهید.
خلاقیت را چاشنی تبلیغات خود کنید!
خلاقیت در طراحی حرف اول را می زند. طرحی که بدون خلاقیت خلق شود، طرح نیست! صرفا تقلیدی از یک طرح دیگر است. از این رو در طراحی و چاپ کاتالوگ، کارت ویزیت، بروشور، پوستر و بنر، خلاقیت به خرج دهید و برای طرحی که قرار است آماده کنید، وقت بگذارید. باید بدانید چگونه متن، تصویر، فونت و دیگر المنت ها را درج کنید تا خالق بهترین طرح شوید. همچنین لازم است بدانید: نوع تبلیغات چاپی شما به حفظ مشتریان فعلی و افزایش مشتریان آینده کمک بسزایی می کند، بنابراین سعی کنید میزان اثر بخشی تبلیغات خود را افزایش دهید.
همیشه یک ایده در جیب هایتان داشته باشید!
تبلیغات به ایده هایی که در دست دارید خلاصه میشود. در کنار خلاقیت، ایده مهمترین عامل موفقیت در کسب و کارتان است. کافیست به دنبال راههای جدید باشید تا بتوانید بازار هدف را در دست بگیرید. به عنوان مثال اگر می خواهید برای چاپ تراکت اقدام کنید، بایستی بهترین طرح را آماده کنید و تراکتی طراحی نمایید که با دیگر تراکت ها متفاوت باشد و خواننده را ترغیب به خواندن کند. در این زمان ایده شما در طراحی تراکت می تواند بر روی مخاطبان تاثیر بگذارد و رفته رفته ان مخاطبان به مشتریان شما تبدیل شوند. از این رو ایده در تبلیغات مهمترین عنصر است. لازم است بدانید: ایده بایستی با استراتژی شرکت هماهنگی داشته باشد و بر پایه ان استراتژی مطرح شود، همچنین می توانید در تولید محتوای پیام تبلیغاتی خود یک ایده منحصر به فرد مطرح کنید تا مثمر ثمر واقع شود.
طراحی متفاوت داشته باشید!
طراحی بخش مهمی از تبلیغات چاپی است و تمام موارد بالا در طراحی خلاصه می شود. اگر هریک از تبلیغات چاپی که انتخاب می کنید از یک طرح خاص و متفاوت برخوردار باشد، می تواند جلوه بصری فوق العاده ای ایجاد کند و در همان نگاه اول نظر مخاطب را به خودش جلب کند. از این رو المنت های موثری در طراحی تبلیغات چاپی وجود دارد که بایستی آنها را رعایت کنید. اولین آیتم استفاده از یک رنگ متمایز است. رنگی که مخاطب پسند باشد و نظر مخاطب را به سرعت به خود جذب کند. فونت و سایز نوشته هم دومین آیتم در طراحی است. فونتی را باید انتخاب کنید که خوانا و روان باشد و به راحتی خوانده شود. به عنوان مثال برای چاپ کاتالوگ و بروشور می توانید از فونت های متنوعی استفاده کنید، چرا که استفاده از یک فونت در کاتالوگ خسته کننده و کسل کننده است و نمی تواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد. همچنین بایستی در درج تصاویر هم نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید.
چرا چاپ تبلیغات چاپی اهمیت دارد؟
چاپ در تبلیغات عنصر بسیار مهمی است، کیفیت کاغذ چاپی می تواند روی طرح شما نقش مهمی داشته باشد، اگر یک طراحی منحصر به فرد داشته باشید، درحالیکه چاپ را بر روی کاغذ بی کیفیتی انجام داده باشید، تاثیر خوبی بر روی مخاطب نخواهد داشت و در نهایت موفق عمل نکرده اید، درحالیکه اگر چاپ با کیفیتی باشد می تواند خیلی از نواقص طرحتان را هم بپوشاند. از این رو باید یک چاپخانه معتبر و مناسبی را برای کارهای چاپی خود انتخاب کنید. یکی از این مراکز، چاپخانه نمانما می باشد که تمامی کارهای چاپی نظیر: چاپ کارت ویزیت، چاپ فوری کاتالوگ، چاپ بروشور، چاپ پوستر و هر آنچه شما در تبلیغات می خواهید را با بالاترین کیفیت برایتان انجام می دهد.